tips tegen stress eten

stress eten tips en gerichte oplossing

Onze tips tegen stress eten helpen jou niet alleen de innerlijke oorzaak van stress los te laten maar tevens moeiteloos jouw eetpatroon aan te pakken.

Wat veroorzaakt stressgevoelens en stress eten?

Stress wordt veroorzaakt doordat beperkende gevoelens en overtuigingen getriggerd worden door veranderingen of een vervelende situatie in jouw leven. Denk hierbij aan een scheiding, dreigend ontslag, ruzie de familie of gezondheidsproblemen. Hierdoor wordt er Cortisol geproduceerd en ervaar jij stress in jouw lichaam. Iedereen weet dat stress niet goed voor je is. Lees hier 10 redenen waarom stress volgens het GGZ nieuws niet goed voor je is. Om stress eten te voorkomen vind je hier onze tips om de innerlijke oorzaak van jouw eetgedrag in stressvolle situaties gericht aan te pakken.

Vechten of vluchten!

Waarom valt de een af bij stress en gaat een ander juist mee eten? Wanneer wij in ons leven geconfronteerd worden met vervelende of traumatische situaties kunnen wij daar verschillend op reageren; Vecht – of vluchtgedrag! Bij vluchtgedrag ga je juist minder eten. Je hebt weinig puf om door te gaan en je voelt je een slachtoffer.  Dit maakt je afhankelijk van de hulp van anderen. Je voelt je niet verbonden met jouw lichaam en voelt je angstig, nerveus, rusteloos, wanordelijk en ervaart een gebrek aan focus en discipline. Je hebt moeite jouw grenzen aan te geven. Bij vechtgedrag ga je juist stresseten Je hebt de hele dag honger en bent ogenschijnlijk wat meer op het materiële gefixeerd. Ook luiheid, vermoeidheid, behoefte aan controle en angst voor veranderingen horen bij dit gedrag.

Dieet werkt niet bij stresseten

Stress-eten-dieet-werkt-nietUit een onderzoek van psychologie magazine blijkt dat diëten niet werkt. 80% is na een paar jaar weer op het oude gewicht of zelfs zwaarder dan daarvoor. Kleine aanpassingen van eetgewoonten zouden meer effect hebben, zeggen wetenschappers. Stop met calorieën tellen en ga in plaats daarvan je ongezonde eetgedrag veranderen. Echter in dit onderzoek wordt met geen woord gerept over de innerlijke oorzaak van stresseten.

Innerlijke oorzaak eetgedrag in kaart gebracht

Wist jij dat de ballast die jij bij je draagt voor 95% bepaalt hoe jij je voelt, denkt, handel en reageert op situaties in jouw leven. Of jij vecht – of vluchtgedrag vertoont, hangt dus af van welke specifieke gevoelens en overtuigingen jij bij je draagt. Afvallen wordt dan ook heel lastig wanneer jij stressgevoelens innerlijk geneigd bent om meer te gaan eten. Ik zie dan ook best veel mensen die enorm struggelen met hun gewicht! Hoe zorg je er dan voor dat jij minder stress ervaart en wat kun jij doen aan de innerlijk oorzaak van jouw stresseten.

Binnen de BMR hebben wij de innerlijke oorzaak van stress eten volledig in kaart gebracht en kunnen wij deze gericht voor jou uittesten. Vervolgens leren wij jou deze ballast met behulp van onze unieke loslaatmethode zelfstandig los te laten en jouw positieve gevoelens weer terug te halen. Het resultaat is dat jij weer krachtig en energiek in jouw leven staat en veranderingen in jouw leven met vertrouwen aanpakt. Je bent dan geen stresseter meer.

Tips tegen stress eten?

Ik geef je hier geen lapmiddelen of vage tips tegen stresseten. Er bestaan eigenlijk geen tips tegen stress eten. Deze leren je alleen maar mee om te gaan. Wil jij echt van het stress eten af en succesvol afvallen? Investeer dan een beetje tijd in jezelf om jouw beperkende emoties, gevoelens en angsten effectief los te laten. Het resultaat mag er dan ook zijn.

Oplossing 1: Accepteer jouw situatie. Het is nu zoals het is! Je vecht er dan niet meer tegen of vlucht er niet meer voor. Hierdoor kom je weer in beweging en dienen oplossingen en kansen zich weer aan. Pak deze dan met beide handen aan.

Oplossing 2: Pak de innerlijke oorzaak van stress en stress eten aan met deze unieke Body Mind Release methodiek! Hierdoor ervaar jij direct meer energie en innerlijke rust. Jij eet dan vanzelf minder en kunt nu wel succesvol en blijvend afvallen!

Oplossing 3: Bouw jouw persoonlijk fundament weer op!
Dit doe je door jouw positieve gevoelens zoals zelfvertrouwen, doel, vastberadenheid en flexibiliteit welke jij wellicht verloren hebt, weer terug te halen in jouw leven.

Wil jij af van stress eten? Maak dan nu een afspraak voor een individueel Body Mind Release consult. Of doe meer met onze workshop.

 

NieuwsbriefSchrijf je in om op de hoogte te blijven van nieuwe berichten en opleidingen

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Wil je op de hoogte blijven?

Wil je meer informatie lezen zoals je net deed? Laat dan je gegevens achter en dan stuur ik je net zulke informatie naar je inbox.